Рекламний досвід кампанії "Зробимо Київ чистим!".

"Громадський простір" презентував інтерв'ю з лідером цієї громадянської кампанії. Цілком згоден що дана ініціатива має більше значення в плані розвитку громадянського суспільства, ніж в екологічному аспекті.

Особисто мене, звичайно, зацікавили рекламні стратегії та досвід їх використання під час проведення кампанії.

Юрій Пивоваренко : "Сміття на вулицях – це результат засміченості розуму, безладу в головах..."
2010 рік візначився багатьма потужними екологічними ініціативами. Серед них одна з найпомітніших - "Зробимо Київ чистим!". Продовження кампанії організатори обіцяють у 2011 році. Про те, шо чекає на Україну вже найближчої весни - з одним із лідерів ініціативи Юрієм Пивоваренком.

- Юро, ви нещодавно оголосили про збільшення масштабів екологічної кампанії. Що чекає на Україну у 2011 році? Які сподівання на "Зробимо Україну чистою"?

Юрій :
- Ми плануємо 16 квітня 2011 року провести акцію по всій Україніза участю більше ніж 50 000 чоловік. Це будуть організовані об'єднані дії простих громадян, представників громадських організацій і бізнесу.
В цей день численні невеликі групи активістів об'єднаються у спільній дії заради покращення нашого спільного життєвого простору – України.


- Розкажи трохи про результати кампанії "Зробимо Київ чистим!". Це перша подібна акція в Україні. Чи надихають її наслідки?

Юрій :
- Ми провели вже дві акції "Зробимо Київ чистим!". Перша – 5 червня минулого року, друга – цієї осені, 25 вересня. Кількість учасників і результати другої акції були в середньому на 30 відсотків більшими, ніж у першій. Багатьом учасникам сподобались ці акції і вони готові брати участь у наступних. До того ж люди вже знають, що є такий проект "Зробимо Київ чистим!" – і радіють, коли дізнаються про його продовження у якості національної кампанії "Зробимо Україну чистою!". Нам справді приємно відчувати таку підтримку! Отже робимо справу, потрібну багатьом людям!


- Що тебе вразило в акції найбільше? А що навпаки - не спрацювало?

Юрій :
- Про те, що не спрацювало: за місяць до другої акції по Києву розмістили близько 30 сіті-лайтів і 10 білбордів. Ми очікували, що це значно збільшить кількість учасників акції 25 вересня. Але така реклама спрацювала слабо. Гадаю, потрібно було набагато більше зовнішньої соціальної реклами, щоб люди її помітили і відреагували.

А вразило мене те, що багато компаній були задоволені своєю участю у проекті. Дуже важливим був внесок команди Google Україна – вони створили потужний інструмент для розвитку проекту.

- Я знаю, що ідея акції запозичена за кордоном. Розкажи трохи про це.

Юрій :
- Все почалось з Естонії. Хтось захотів прибрати країну від сміття, продумав програму на декілька років. Коли ділився ідеєю з друзями, один із них сказав: це можна зробити за один день і за менші гроші.

Потім було картографування, медіакампанія і реєстрація волонтерів, і тоді вже акція 3 травня 2008 року. 50 000 волонтерів зібрали 10 000 тон сміття. За один день.

9 країн Європи провели в себе аналогічні акції протягом 2008-2010 років.


- Чи складно залучати українців до подібних акцій? Як ви працюєте з волонтерами?

Юрій : 
- Досить складно, бо це вимагає від людей зусиль і часу.
Критичним моментом у залученні волонтерів є розповсюдження інформації про заплановану акцію. Як на мене, наші акції готові підтримати дуже багато людей, та вони не завжди поінформовані про заплановвані події.
Для роботи з волонтерами ми організовуємо регулярні зустрічі, на яких ділимось інформацією про стан справ і нові завдання. На цих зустрічах кожен може обрати для себе завдання, яке хоче виконати, наприклад, за тиждень. Ми підтримуємо ініціативність.
Дуже корисним інструментом для спільної роботи є GoogleDocs - ця безкоштовна система дозволяє кільком людям з різних місць одночасно працювати з одним документом, ділитись з колегами даними, координувати діяльність.


- В чому основна місія кампанії - ви справді збираєтесь прибрати всю країну чи це більше просвітницька ініціатива?

Юрій : 
Мета наша – не в прибиранні, а в тому, щоб змінити ставлення українських громадян до спільного життєвого простору та прищепити в суспільній свідомості потребу не смітити й дбати про довкілля. До того ж, ми хочемо об’єднати поодинокі заходи, які проводять групи активістів та організації по всій Україні, в один потужний рух національного масштабу. 

- Скажи, що тобою рухає, надихає? Чому ти активний саме в темі екології. 

Юрій : 
- Знаєш, я хочу жити в прекрасній країні, серед щасливих людей, хочу пишатись землею, на якій живу! І знаю, що Україна багата краєвидами, багата красою, що в нас багато талановитих людей народжується... Та хазяїв не вистачає, щоб наводити і підтримувати лад. Більшість людей поводять себе або як випадкові перехожі, або як злодії-крадії, що прийшли лишень для того, щоб забрати цінності. Хочу підняти в українцях відчуття господаря України – спільного дому – щоб кожен докладав зусиль до наведення порядку в усіх сферах життя – щоб кожен творив краще життя тут і зараз. Це вимагає щоденних зусиль – та саме цими зусиллями ми зростаємо.Розвиток ніколи не відбувається просто так – лише через постійну роботу. 
А до прибирань територій від сміття я прийшов через те, що це – найочевидніша проблема: природна краса зникає під купами сміття – люди мають все менше простору для здорового відпочинку. І ця проблема стосується кожного. І так само кожен із нас своїми простими діями може сприяти вирішенню цієї проблеми! ДІЯМИ! Змінами у побуті, свідомим вибором товарів, зверненнями до держслужбовців – активною громадською позицією. 

Все між собою пов 'язане: сміття на вулицях – це результат засміченості розуму, безладу в головах!.. Наводячи лад ззовні, ми впорядковуємо щось всередині себе – і навпаки. 

- Уяви, що це читають потенційні партнери, розкажи, яка саме допомога ще потрібна для проведення кампанії? 

Юрій : 
- В першу чергу, потрібна участь – представники компаній можуть поширювати серед колег інформацію про національну кампанію. Потрібна допомога в картографуванні засмічених зон – для цього знадобляться GPS-пристрої. Для проведення медіакампанії потрібно буде роздрукувати і розмістити багато постерів. А під час самої акції необхідні рукавички, пакети для сміття і бензин для його транспортувальників... Потрібна участь громадських організацій для координації кампанії на місцях. Є й інші потреби. На 16 січня ми плануємо опублікувати повниний перелік потреб проекту на сайтіhttp://letsdoit.org.ua.

Джерело : Громадський простір

Автор : Спілкувалась Любов Єремічева

0 comments:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...